torstai 9. kesäkuuta 2016

Häämekko - apua!

Vaikka aiemmin sanoin, etten oo koskaan ollut sellainen omista häistä unelmoiva pikkutyttö, niin kyllähän mä olen kaikkia ihania häämekkoja ihastellut jo useita vuosia. En vaan koskaan ajatellut, että saisin sellaisen joskus pukea ylleni. Musta tuntuu, että oon monta kertaa aiemmin nähnyt kuvia ihanista mekoita ja ajatellut, että "TOI olis just se täydellinen mekko". Nyt kun asia on konkretisoitunut, ja mun pitäis oikeesti löytää The mekko, tuntuu, että kaikissa on jotain pieniä yksityiskohtia vikana, eikä yksikään ole sellainen, jonka voisin kuvitella itseni päälle. Tottahan toki niitä unelmamekkojakin on löytynyt, mutta mikään ei ole vielä ollut mun vartalotyypille (sellanen aikalailla suorakaiteen muotonen lauta, ihanaa) sopiva.

Aikani pohdiskeltuani ja mietittyäni olen nyt tullut siihen tulokseen, että mulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin hääpuvun teettäminen. Mä aion pukea häämekon ylleni ainoastaan yhden kerran elämässäni ja haluan, että se on just eikä melkeen, enkä tahdo tyytyä ihan kivaan mekkoon. Mulla on yksi kontakti tiedossa, jolta aion puvun teettämisestä kysyä. Jos hän ei itse suostu/ehdi/halua/jaksa, niin toivon, että osaisi suositella jotain kollegaansa tähän hommaan. Kalliiksihan tuo varmasti tulee, mutta mekko on yksi niistä harvoista asioista, joista en suostu häitä järjestäessa pihistämään. Tuntuu, että kaikesta muusta voi vähän nipistää ja muokkaamalla saada edullisestakin näyttävän näköistä, mutta häämekko ei mun mielestä kuulu tähän kategoriaan. Toki, ainahan on se mahdollisuus, että jos musta tulee oikeen haka niiden suodatinpussikukkien teossa, niin samantienhän mä saisin varmasti väsättyä itselleni niistä häämekon. Olis ainakin persoonallinen.
Persoonallinen se mun puku tulee jokatapauksessa olemaan, koska en voisi kuvitella käveleväni alttarilla sellaisessa perinteisessä prinsessamekossa, jossa on pitkä laahus ja valtavan kokoinen helma. Mulle sopii paremmin joku luonnonvalkoinen (ei missään nimessä puhtaanvalkoista mekkoa!), pitsinen mekko. Luultavasti tulen haluamaan todella avonaisen kaula-aukon, sillä mulla on niin pienet rinnat, että kerrankin saisin hyödynnettyä nää jotenkin (isorintaisempana avonainen kaula-aukko ei mun mielestä tulisi kuuloonkaan häämekossa). Pitkiä hihoja oon harkinnut, mutta haluaisin kuitenkin pitää tatuointini esillä, joten päädyn kuitenkin mitä luultavimmin lyhyisiin hihoihin. Pitkää laahusta en halua, ja hunnun kanssa oon kans vielä vähän kahden vaiheilla. Perinteiden puolesta haluaisin hunnun, mutta täytyisi vaan löytää sellainen mun tyyliini ja mekkoon sopiva malli. Kasvot peitettynä en aio olla missään vaiheessa, koska noh, kyllähän kaikki osaavat varmaan laskea yks plus yks, että ollaanko tässä kovin siveellisesti eletty, kun toi parikuukautinen Milo makoilee tossa vieressä.

Ainiin, käytiin eilen katsomassa sitä yhtä hääpaikkaa, ja se oli ihan täydellinen! Vahvistettiin varaus ja nyt on sit hääpäivä päätettynä. Me mennään naimisiin 15.7.2017!

6 kommenttia:

  1. Voii, vitsi mä en malta oottaa kaikkee ihanaa häähömppää<3 Sun tapa kirjottaa on vaan edelleen niin paras XD senki siveellinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, häähömppää on varmasti tiedossa:D Apua, kiitos, haha:D

      Poista
  2. Ihanaa! <3 Niin kiva seurata teidän valintoja ja pähkäilyjä! :) Voin kuvitella sulle just jonkun sellasen mekon, mitä kuvailitkin! Voin kertoa, että mulla oli päässä monta vaihtoehtoa ja olevinaan tiesin mitä haen, sitte löysin melkeen heti sopivan ja olin saman tien maksamassa sitä! :D Olihan se sellanen sijotus....Ens viikolla meen kokeilemaan/lyhennyttämään sitä eli kokeilemaan toista kertaa! Jänskättää ihan hulluna, koska en muista siitä mitään tarkkaa yksityskohtaa...olin niin hurmiossa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että löysit oman mekon ilman että tarvitsi lähtee tohon teettämisrumbaan. Mäkin oon kyllä jossain vaiheessa menossa sovittelemaan pukuja liikkeeseen, jotta nään, että minkämallinen mun kropalle todellisuudessa sopii. Eihän sitä tiedä, jos sieltä löytyykin sit jo ihan täydellinen mekko myös mulle. :)

      Poista
  3. Aivan ihania pukuja, nuo herkät pitsimekot syvään uurretulla kaula-aukolla on jotain niin parasta <3 Ehdottomasti jos kroppa vaan antaa myöten, niin iso peukku tälle tyylille! Itsellänikin oli inspiraatiokuvina näitä samoja mekkoja, mutta tällä rintavarustuksella täytyy tyytyä verhoutumaan johonkin peittävämpään malliin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin mun rintojen puolesta just tän tyylinen mekko olis hyvä, mutta en sitten tiedä, mitä laatikon mallinen keskivartalo suhtautuu asiaan:D

      Poista