keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

Häähulluus

En oo koskaan ollut sellanen häistä unelmoiva tyttö, enkä ole pienenä leikkinyt hääleikkejä tai suunnitellut omia häitäni. Nyt kun tää tilanne realisoitui, musta on kehkeytynyt oikea häähullu; Pinterest laulaa yötä päivää ja oon ehtinyt suunnittelemaan jo koristeluja, ohjelmaa ja ruokatarjoiluja. Täytyy luultavasti tehdä jonkinlainen To do -lista, etteivät kaikki käytännön asiat (ilmeisesti jotain esteettömystodistuksia pitäis hankkia?) unohdu koristeluhömpötyksen ohella. Häitä suunnitellessa on oikeesti ihan saatanan paljon huomioon otettavia asioita. Ruoka, vessojen lukumäärä, mitä jos sataa vettä?, allergiat, kutsutaanko lapsia, kutsutaanko anoppi (okei, tää oli vitsi), valokuvaus, vihkiseremonia, kuinka paljon viinaa, millaiset koristeet, kukat, kutsut, etc etc.

Ollaan tänään menossa katsomaan yhtä hääpaikkaa ja mua jännittää ihan hirveesti. Jos se paikka tuntuu kivalta ja toimivalta, meillä on jo hääpäivä lyöty lukkoon ja vahvistetaan juhlapaikan alustava varaus. Sit se varmaan vasta iskee kunnolla tajuntaan, että me ihan tosissaan mennään ensi kesänä naimisiin. Pelottavaa.




En malta odottaa, että saadaan päätettyä hääpäivä, koska sitten mulla on virallisesti lupa alkaa suunnitella koristeita! Häät pidetään sellaisissa kunnon landemaisemissa ja haluan, että se näkyy myös juhlapaikan koristeluissa. Tullaan käyttämään paljon luonnonkukkia (ihan jo senki takia, että floristilta tilaaminen maksaa ihan tajuttoman paljon) ja puuta tunnelman luomisessa ja värit tulevat pysymään tosi neutraaleina. Mä en tykkää yhtään sellasesta tehostevärien käytöstä (esim. vihreä tai pinkki), joten meidän häiden väriteema on sellainen (joidenkin mielestä varmasti tosi tylsä) valkoinen, ruskea, harmaa ja musta. Vois kyllä ihan piruuttaan vaatia kaasot pukeutumaan johonkin pinkkeihin tylliunelmiin.


Mä tykkään ihan hirveesti näprätä käsilläni ja askarrella ja neuloa, ja pyritäänkin tekemään kaikki koristelut itse (tai no, mä teen ja mies pelaa vieressä xboxia). Tällä tavalla koristeista tulee just meidän näköisiä ja persoonallisia, ja rahaakin säästyy isoja summia. Ainakin niitä suodatinpussikukkia haluan testata ja tullaan varmasti hyödyntämään eurolavat, jotka odottavat tällä hetkellä käyttötarkoitustaan. Onneks mulla on ystäviä, jotka on häistä yhtä innoissaan ku minäkin, ja etsivät Pinterestistä inspiraatiokuvia ja lähettävät niitä mulle (yksi kaasoista loi jo oman Pinterest-taulun ihan vaan mun häitä varten).




4 kommenttia:

  1. Eikää, mä en kestä!! Niin ihanaa <3 Mä oon kyllä kans samoilla linjoilla, et semmoset neutraalit värit häissä on kaunista ja maalaisromantiikka! 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö!! Ja muutenkin sellanen rento tunnelma ja meiniki:) En malta odottaa ens kesää!

      Poista
  2. Siis kuinka mahtavaa, että oot takas linjoilla! <3 Ihanaa, häät! Ja paljon onnea pikkusesta! :) Varmasti uutta ja ihanaa aikaa elätte! Täytyypä heti näpätä sut lukulistalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, täällä ollaan! :) Kiitos paljon ja tervetuloa<3 :)

      Poista